HG Wells conspiration ouverte NOUVEL ORDRE MONDIAL

HG Wells

conspiration

ouverte

Auteur: HG Wells
Mots-clés: HG Wells , Sabbataï Zvi , Jacob Frank , Rothschild ; frankiste , Illuminati , Adam Weishaupt , NWO , nouvel ordre mondial , New Age , des Nations Unies , Lucifer , la Kabbale , les Juifs , Karl Marx , le sionisme , le communisme , le satanisme , le marxisme , l’Holocauste ; colonisation ; franc-maçonnerie , la religion , nazis , Power , l’huile , Mind Control , Staline , Hitler , Churchill , Roosevelt , l’histoire , l’argent , les banquiers , les francs-maçons , les Juifs , Nouvel Ordre Mondial , Illuminati , crise financière , la guerre financière , la censure , Matrix , le satanisme , Conspiracy ; Conspiracy , 9 / 11 ; Weisshaupt ; sabbatéens ; Frankistes , Allemagne ; Donmeh , le sionisme , Antelman , Marx , le marxisme , New Age occultisme , la magie , la magie , l’allemand , l’Allemagne , l’Europe , l’Union européenne ; Sabbatianismus , Satan , Nietzsche , Orwell , de toutes les valeurs ; l’argent , part , Boese , l’esclavage d’intérêt , Alex Jones , David Icke , Aleister Crowley , Alice Bailey , Lucis Trust , CFR , Club de Rome , Bilderbergers
Langue: allemand
Collection: opensource

Description

Herbert George Wells, souvent abrégé HG Wells, (* 1866 † 1946) était un écrivain anglais et pionnier de la littérature de science-fiction. Wells a également été un historien et sociologue.

En 1884, il a reçu une bourse. Pendant trois ans, il étudie la physique, la chimie, la géologie, l’astronomie et la biologie – ce dernier avec le professeur Henry Thomas Huxley, un brillant scientifique, mais polémique qui a pris la théorie darwinienne de l’évolution. année Wells avec Huxley formé en lui les idées qu’il a pris plus tard dans ses livres, à savoir que le christianisme et sa malice points de vue et l’homme était un singe évolué, que le processus d’évolution a tendance à être immoral, et ont toujours tendance à leur propre destruction en raison des progrès DANGER.

Tout d’abord le parti marxiste est liée à la Wells se dirigea vers les socialistes et appartenait à la Fabian Society, l’inventeur de la «démocratie sociale» et a été impliqué dans l’épisode dans le nouveau Parti du Travail jusqu’à ce qu’il quitte après une controverse. Il a également couru pour le Parlement britannique. Il a été membre du club d’élite composé de 14 membres avec le nom de «coefficient», le PEN Club et dans de nombreuses organisations malthusien pour le contrôle des naissances.

En 1918, il a été brièvement chef de la propagande contre l’Allemagne en commission Lord Northcliffe pour propagande contre l’ennemi. Et comme il avait déjà occupé 1901 avec de nouveaux équipements militaires comme les chars, il a été avec la mise à niveau technique des Kriegsgeraet consulté, ainsi que plus tard au cours de la Seconde Guerre mondiale. En collaboration avec les experts pour la guerre bactériologique, Sir Ray Janke, a fondé son Wells, le British Science Guild. En outre, Wells a été pendant des années pour l’industrie chimique et des spécialistes de la guerre biologique, JBS Haldane, un ami proche. En 1922, il fut délégué au Royaume-Uni à la Conférence internationale sur le désarmement à Washington. Il a travaillé en étroite collaboration avec Winston Churchill et interrogés Lénine, Staline et FD Roosevelt. Aux États-Unis, où Wells a été dans les temps Maison Blanche plusieurs invités, l’influent magazine The New Republic après utopie Wells d’une « Nouvelle République » a été nommé. Wells n’était pas membre de l ‘écrou de ces compagnies, mais c’était après John Coleman, l’auteur de «Le Comité des 300″ membre de la même, qui est l’organisme le plus élevé dans l’élite mondiale.

HG Wells et Bertrand Russell (1872-1970) a jeté les Weltbeherrschungsplaene qui ont éclos dans ce quartier, par écrit. Russell nous a révélé l’esprit de ces milieux, en particulier dans « L’impact des sciences sur la société» (1952, « L’impact des sciences sur la société»).

Un autre écrivain, KS Mereschkowskij, 1903, « Le paradis terrestre ou songe d’une nuit d’hiver:

Un conte de fées de la 27e Siècle », publié, qui a depuis été mis en œuvre tendent à un point tel qu’ils sont plutôt que des instructions (pour les jésuites – que Mereschkowskij écrit elle-même) doit prendre en considération. Le fondateur de la Pan-mouvement, Richard Coudenhove-Kalergi Nicolaus décrit également Weltherrschaftsplaene dans certains domaines. Aussi Coudenhove-Kalergi a été, selon Coleman, un membre du Comité du 300e Fondamentalement, nous voulons une telle «utopie» pour préparer leurs programmes de s’opposer à l’évolution spirituelle qui lui revient (et notre instinct de santé).

Si l’on étudie l’histoire réelle, si les puits sont confirmées déclarations à chaque tour et plus encore. D’où le titre du livre était bien choisi parce que le comité était déjà à l’époque estimé que la publication de leurs plans est meilleure que la dissimulation d’autres.

Le comité a pu se permettre cette procédure, mais seulement parce qu’il a déjà alors les bras assez fort pour contrer toute attaque ou de rejeter. Les chefs de la conspiration ouverte était déjà clair qu’ils ne pouvaient atteindre la domination du monde que si les autres parties interviennent également, comme l’industrie.

Coudenhove-Kalergi, fondateur de la Pan-Europaloge, a été décerné le premier

Prix ​​Charlemagne, l’Ordre maçonnique.

Dans « l’idéalisme pratique », il décrit son futures versions.

Citation: L’homme de l’avenir lointain est hybride

être. Les courses d’aujourd’hui et de castes, sont surmontés par l’augmentation

Espace, temps victime et à l’automne aux préjugés. L’avenir race eurasienne négroïdes,

Extérieurement, l’ancien égyptien la même façon, la diversité des peuples à travers

une variété de personnalités remplacer. […] L’influence de la noblesse de sang

diminue, l’influence de la noblesse Esprit pousse. Cette évolution, et donc la

Chaos de la politique moderne ne trouvera sa fin jusqu’à ce qu’un mentale

L’aristocratie du pouvoir de la Société: en poudre, l’or et

Druckerschwaerze larmes lui-même et utilisées au profit du public. Une

étape décisive vers cet objectif est du bolchevisme russe, où un

petit groupe d’aristocrates esprit communiste a dirigé le pays et bewuÃt

de la démocratie ploutocratique, brisant le jour où le reste du monde

dominée. La lutte entre le capitalisme et le communisme à l’héritage de

noblesse défaite est un frère de sang de la noblesse du cerveau guerres victorieuses, une lutte

entre les individualistes et socialistes, égoïste et

altruistes, païenne et esprit chrétien. L’état-major des deux

Les Parties sont recrutés dans le spirituel Fuehrerrasse Europe: le judaïsme

http://www.archive.org/details/PraktischerIdealismus1925

http://www.archive.org/details/H.G.WellsDieOffeneVerschwoerung

http://books.google.com/books?id=hrT2MskuEuUC&lpg=PA107&dq=h.g.wells&hl=fr&pg=PP3#v=onepage&q&f=false

THE NEW MACHIAVELLI


by H. G. Wells

Beware! The New Age Movement Is More Than Self-Indulgent Silliness

A Comprehensive Exposé of The New Age Movement
by Lee Penn

Published by – New Oxford Review, July-August 2000, pp. 19-31

Please Note: Although The M+G+R Foundation
agrees with Mr. Penn about the dangers that lurk in the New Age Movement,
we do not necessarily agree with each point and/or statement, written or
implied, in Mr. Penn’s document.

SECTION 1 of 6

PREFACE

This article is intended as a warning against the spiritual and socio-political
dangers associated with the New Age and globalist

movements.  The intent is not to call down fire upon « bad guys. »
Rather, I seek to sound an alarm, to awaken those

who are in these movements (and those who might be in a position to
resist these movements) to these perils.  Let no one hastily
assume that the rank-and-file adherents of these movements are aware
of, and culpable for, the bizarre beliefs (described below) of the

New Age and globalist leaders.  Very often, spiritual seekers
and those who desire political reform enter these movements with good

intentions, and never have a reason to look inside the movement’s closets
for skeletons.  In addition, the writings of the globalist and New

Age leaders are crashingly dull, and few of their followers will examine
these texts in sufficient detail to learn of the darkness at the heart

of these movements.

Christian opponents of the New Age and globalist movements need to remember
the profound truth in the saying, « the cults are the unpaid

bills of the Church. »  Some of the causes that the New Age and
globalist movements support (such as protection of the environment from

pollution, and an end to inter-religious violence) are praiseworthy.
Some of what the New Age and globalist movements oppose (for

example, racial discrimination and imperialism) also deserves Christian
opposition.  Thus, a knee-jerk reaction (i.e., if the New Age is for
« X, »
Christians must oppose « X ») is unwise.  Christian opponents of
the New Age and globalist movements should consider what real injustices

and spiritual hungers lead people to follow these movements – so that
the People of God might answer these real, unmet needs of their

fellow men.

Christ loves, and also came to save, all who are now in the New Age
and globalist movements.  (That goes for the leaders: « Father, forgive

them; for they know not what they do! » [Lk. 23:34])  Let us never
forget to pray for them all, and to entrust them

all to God’s Mercy.  For all of us, myself included, are utterly
dependent upon this same Mercy.

INTRODUCTION

In recent years the New Age movement has come out of the closet in the
Church and in the world.   The New Age movement is made up of
those who follow a potpourri of beliefs and practices that fall outside
the boundaries of the major  traditional religions (Christianity,
Judaism, Islam, Hinduism, animism, and Buddhism). Its manifestations are
protean. Some Catholic  nuns walk on labyrinths to contact the « Divine
Feminine. » Increasing numbers of health insurance companies have heeded
consumers’  demands to cover offbeat treatments, ranging from Ayurvedic
herbal medicine to « therapeutic touch » – in which a « healer’s » hands
manipulate « energy fields » but never touch the patient’s body. Hillary
Clinton was moved to contact the spirit of Eleanor Roosevelt  under
the guidance of Jean Houston – a New York-based avatar who runs a « Mystery
School, » and who inspired the current fad of  walking on labyrinths.
Millions of Americans with more money than commonsense are buying into
this trendy, feel-good style of  spirituality; they have helped to
keep Neale Donald Walsch’s Conversations with God on the best-seller lists
since 1997. These are the  people who say, « I’m spiritual, but not
religious. »

Many Christians view the New Age movement as merely self-indulgent silliness.
Unfortunately, there’s far more to the movement than astrology, crystals,
weird workshops, and psychobabble.  Many New Age spiritual leaders
have a firmly entrenched anti-Christian worldview, and harbor a special
hatred for the Catholic Church.  Some New Age leaders believe that
the Fall was really man’s ascent into knowledge, assisted by Lucifer –
whom they hail as the  bringer of light and wisdom. These New Age
teachers expect an imminent, apocalyptic transformation that will lead
humanity into the  New Age. By acts of men or by an act of « spirit, »
earth will be cleansed of those who refuse to evolve. In the New Age, there
will be world government; the economy will be remade to promote « sharing. »
Traditional morality and traditional families will disappear.  Orthodox
religions – especially Christianity and Judaism – are considered « separative »
and « obsolete »; in the New Age, they too will  vanish.

HISTORY and SUPPORTERS of the NEW AGE MOVEMENT

For the last 125 years, New Age leaders worldwide have followed the
false light of Theosophy; they now whisper into the itching ears of the
powerful – politicians, media moguls, UN officials, foundation grant-makers,
and Anglican bishops. As the West moves into a post-Christian era, the
influence of the New Age movement grows.

Helena Petrovna Blavatsky blended Eastern religion with Western occultism,
establishing the Theosophical movement in 1875 in New York City. Theosophy
has influenced occult, spiritualist, « New Thought, » and New Age movements
around the world ever since. For Blavatsky, the LORD is not God; mankind
is. She says, « Man is truly the manifested deity in both its aspects –
good and evil. » Since mankind is god, it follows that « mankind will become
freed from its false gods, and find itself finally – SELF-REDEEMED. » Or
rather, some of mankind is « god-informed » and capable of self-redemption
– namely, « the Aryan and other civilized nations. » Others, « such human
specimens as the Bushmen, the Veddhas of Ceylon, and some African tribes »
are « lower human creatures, » « inferior races » that are « now happily…dying
out. Verily mankind is ‘of one blood,’ but not of the same essence. »(1)

In the early 1900s Alice A. Bailey carried forward the teachings of
Theosophy in the U.S. She founded the Lucifer [yes!] Publishing Company
in New York City in 1922, renaming it the Lucis Publishing Company in 1923.
Between 1922 and 1949, Bailey published 24 books of « revelations » that
she claimed to have channeled from the Tibetan ascended « spiritual master »
Djwhal Khul. All these books remain in print, and are widely available.

The influence of Theosophy continues to grow a half-century after her
death. Robert Muller, former assistant Secretary General of the United
Nations, won the UNESCO Prize for Peace Education in 1989 for his World
Core Curriculum. He says, « The underlying philosophy upon which The Robert
Muller School is based will be found in the teachings set forth in the
books of Alice A. Bailey by the Tibetan teacher, Djwhal Khul. » Like Muller,
Neale Donald Walsch praises Theosophy. James Parks Morton, the Dean of
the Episcopal Cathedral of St. John the Divine in New York City until his
1997 retirement, praises Theosophist David Spangler, as « a genuine mystic. »

Muller, Walsch, and Morton’s Temple of Understanding all actively support
the United Religions Initiative (URI), a well-funded venture in religious
syncretism led by Episcopal Bishop William Swing of San Francisco. (Other
Theosophists are lining up to support the URI. The Rudolf Steiner Foundation
has recently made a grant to the URI, and the Lucis Trust newsletter, World
Goodwill, has praised the URI twice in 1999.) Laurance S. Rockefeller and
his Fund for the Enhancement of the Human Spirit have financed New Agers
Matthew Fox, Barbara Marx Hubbard, and Bishop Swing’s Grace Cathedral.
Morton has friends in high places; he is on the Council of Advisers for
Global Green, USA (an affiliate of Mikhail Gorbachev’s Green Cross International,
an environmentalist organization), and was co-chairman of UN conferences
on the environment in 1992 and 1997.

Another of Gorbachev’s organizations, the San Francisco-based State
of the World Forum, draws funding from a galaxy of corporations and foundations,
ranging from Archer Daniels Midland, CNN, Hewlett-Packard, and Occidental
Petroleum to the Carnegie Corporation, the Kellogg Foundation, and the
Rockefeller Brothers Fund. The State of the World Forum attracts almost
1,000 VIPs to San Francisco each year, and encourages them to believe that
they will be the ones to shape the emerging « new civilization. » Not all
participants are eggheads and political has-beens; the 1998 Forum included
Georges Berthoin, President of the Trilateral Commission, James Michel,
the chairman of the Organization for Economic Cooperation and Development,
and other power brokers. Anglican Archbishop Desmond Tutu is one of the
22 co-chairs of the Forum, along with Gorbachev, Ted Turner, Federico Mayor
(Director General of UNESCO), and other high UN officials. Neither orthodox
Christian nor Orthodox Jewish leaders have spoken at any Forum sessions.
Instead, the assembled dignitaries have heard New Age-style preaching from
such people as Andrew Weil, Michael Lerner, Barbara Marx Hubbard, Michael
Murphy and Steven Donovan (leaders of the Esalen Institute), Fritjof Capra,
Jean Houston, Sam Keen, Ram Dass, Matthew Fox, Deepak Chopra, and Tony
Robbins.

In short, promoters of New Age and Theosophical ideals are not social
outcasts. On the contrary, these followers of the Spirit of the Age get
attention and money from the rich and the powerful.

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All rights reserved.

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Index

Bibliography for SECTION 1

NOTE: Internet document citations are based on research
done between September 1997 and January 2000. Web citations were accurate
as of the time that each Web page was accessed.  However, some documents
may since have been moved to a different Web site, or they may have been
removed entirely from the Web.

[1] H. P. Blavatsky, The Secret Doctrine: The Synthesis of Science,
Religion, and Philosophy, Vol. II – Anthropogenesis, Theosophical University
Press, 1970, « Verbatim with the Original Edition, 1888, » p. 515

[2] H. P. Blavatsky, The Secret Doctrine: The Synthesis of Science,
Religion, and Philosophy, Vol. II – Anthropogenesis, Theosophical University
Press, 1970, « Verbatim with the Original Edition, 1888, » p. 420

[3] H. P. Blavatsky, The Secret Doctrine: The Synthesis of Science,
Religion, and Philosophy, Vol. II – Anthropogenesis, Theosophical University
Press, 1970, « Verbatim with the Original Edition, 1888, » p. 421, footnote

[4] H. P. Blavatsky, The Secret Doctrine: The Synthesis of Science,
Religion, and Philosophy, Vol. I – Cosmogenesis, Theosophical University
Press, 1970, « Verbatim with the Original Edition, 1888, » pp. 410-411
[5] Nicholas Goodrick-Clarke, The Occult Roots of Nazism, New
York University Press, 1992

[6] 6 Robert Muller School, World Core Curriculum Manual (Overview),
1986, Arlington, Texas, preface page

[7] Corinne McLaughlin and Gordon Davidson, Spiritual Politics:
Changing the World from the Inside Out, Ballantine Books, 1994, ISBN 0-345-36983-1,
front cover endorsement

[8] Barbara Marx Hubbard, Conscious Evolution: Awakening the
Power of Our Social Potential, New World Library, Novato, California, 1998,
ISBN 1-57731-016-0, p. 216

[9] Lucis Trust bookmark; also, on p. vii of Alice A. Bailey,
The Rays and the Initiations, Lucis Publishing Company, New York, 1960,
ISBN 0-85330-122-0

[10] Lucis Trust bookmark; also, on p. vii of Alice A. Bailey,
The Rays and the Initiations, Lucis Publishing Company, New York, 1960,
ISBN 0-85330-122-0
[11] Robert Gilman, « Between Order and Chaos: An Interview with
David Spangler, » Internet document, http://www.context.org/ICLIB/IC34/Spangler.htm,
p. 1

[12] Rudolf Steiner Foundation, « Client Profiles, » Internet
document, http://www.rsfoundation.org/clientprofiles/projectdescriptions.html,
p. 1

[13] Lucis Trust, « Transition Activities: The United Religions
Initiative, » World Goodwill, vol. 1, 1999; Internet document, http://www.lucistrust.org/goodwill/wgnl991.shtml,
p. 21; Lucis Trust, « Invoking the Spirit of Peace, » World Goodwill, vol.
3, 1999; Internet document, http://www.lucistrust.org/goodwill/wgnl993.shtml,
p. 2

[14] Matthew Fox, The Coming of the Cosmic Christ: The Healing
of Mother Earth and the Birth of a Global Renaissance, Harper San Francisco,
1988, ISBN 0-06-062915-0, p. xi

[15] Donor list, Grace Cathedral Magazine, Spring 1995, p. 9;
covers donations made to the Cathedral capital campaign as of March 1,
1995; Rockefeller donated at least $10,000, according to this listing.

[16] Barbara Marx Hubbard, Conscious Evolution: Awakening the
Power of Our Social Potential, New World Library, Novato, California, 1998,
ISBN 1-57731-016-0, p. viii
[17] State of the World Forum, « Our Common Enterprise – Participants, »
Internet document, http://www.worldforum.org/news-events/oce_participants.html,
p. 1

[18] State of the World Forum, « Our Common Enterprise – Participants, »
Internet document, http://www.worldforum.org/news-events/oce_participants.html,
p. 9

[19] State of the World Forum, 1999 brochure inviting participation
in the 5th annual State of the World Forum, list of co-chairs, p. 3

[20] Case Western Reserve University, « Global Excellence in
Management, » Internet document, http://www.nexxus.som.cwrv.edu/gem, pp.
3-4

[21] James Gregory Lord, « What more can higher education be
to society, » Internet document, http://www.university.org, p. 2

[22] Taos Institute, « Consulting, » Internet document, http://www.serve.com/taos/consult.html,
pp. 1-2
[23] Taos Institute, « Conferences and Workshops: In the Past, »
Internet document, http://www.serve.com/taos/conference.html, pp. 1-2

[24] Taos Institute, « About the Founders: To briefly introduce
the founders of the Taos Institute, » Internet document, http://www.serve.com/taos/founder.html,
p. 1

[25] Dennis Delman, « United Religions Initiative Advances with
Appreciative Inquiry » Pacific Church News, February/March 1998, p. 22.
All ellipses are as given in the original article.

[26] H. P. Blavatsky, Isis Unveiled: Vol. I, Science, The Theosophical
Publishing House, Wheaton, Illinois, original edition 1877, « new edition,
revised and corrected, and with additional material, 1972, » ISBN 0-8356-0193-5,
p. 639

[27] Wittenberg Center for Alternative Resources, « The Course:
Survival & Empowerment for the Twenty-First Century, » Internet document,
http://www.balpoint.com/wicar/survival.htm, pp. 1, 2
[28] Wittenberg Center for Alternative Resources, « The Course:
Survival & Empowerment for the Twenty-First Century, » Internet document,
http://www.balpoint.com/wicar/survival.htm, p. 1

[29] Wittenberg Center for Alternative Resources, « The Course:
Survival & Empowerment for the Twenty-First Century, » Internet document,
http://www.balpoint.com/wicar/survival.htm, p. 1

[30] Wittenberg Center for Alternative Resources, « Interfaith
Seminary Program, » http://www.balpoint.com/wicar/seminary.htm, p. 2

[31] Wittenberg Center for Alternative Resources, « Board of
Directors, » Internet document, http://www.balpoint.com/wicar/director.htm,
p. 1

END NOTES

By agreement between the author and the New Oxford Review, this story
may be published and distributed freely on the Internet, on two conditions:

1. That you give credit to the author and to the New Oxford Review,
the Catholic magazine which published the story.

2. That you do not alter this text when you re-distribute or re-publish
it.

To obtain a copy of the magazine issue (July/August 2000) containing
this story, or to subscribe to the New Oxford Review, contact the New Oxford
Review at 1069 Kains Ave., Berkeley, CA 94706-2260.

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